Göz Kapağı Estetiği - Lovest Estetik Kliniği

Göz Kapağı Estetiği (Blefaroplasti) Nedir?

Göz kapağı estetiği olarak bilinen Blefaroplasti göz kapakları ve göz çevresinde yaşanan sorunların yada bozuklukların giderilmesi operasyonudur. Göz kapağı düşüklüğü, göz kapağıdaki sarkmalar, göz altı torbaları ve göz çevresindeki kırışıklıklar başta olmak üzere bir çok şekilde günlük hayatımızda karşılaştığımız sorunların giderilmesini sağlamaktadır.

Göz çevresinde yaşanan bu sorunlar bitkin ve yaşlı görünmenize neden olur. Bu operasyon ile daha genç ve daha pürüzsüz bir göz çevresine sahip olabilirsiniz.

Üst Göz Kapağı Estetiği Nedir?

Yaşın artması ile birlikte kaşların ve alnın aşağı doğru hareketlenmesiyle üst göz kapağında sarkma ve bollaşma olur bu da daha yaşlı ve yoğun bir görünüme sebep olur.  Bu nedenle yapılan estetik operasyonda üst göz kapağındaki fazla ciltle birlikte, yağ torbalanmalarında alınması gerçekleştirilir.

Alt Göz Kapağı Estetiği Nedir?

Gözlerin alt tarafında genetik yada yaşam şartları neticesinde oluşan genellikle yağ torbacığı şeklinde olan cilt fazlalığının alınması işlemidir. Alt göz kapağı estetiğinde sadece torbalanma değil aynı zamanda çukurlaşma da sorundur. Bu yüzden çok çukurlaşma olan hastalarımızda da bu çukurlar giderilerek normal ve genç bir görünüm kazandırılmaktadır.

Göz Kapağı Estetiği Kimler İçin Uygundur?

Aşağıda saydığımız kişilerin göz kapağı estetiği yaptırması uygundur. Bunun dışındaki durumlarda da uzman doktorlarımız değerlendirme yaparak karar vermektedir.

• Doğuştan yada sonradan olan göz kapağı düşüklüğü olanlar
  • Göz kapağında sarkma, torbalanma, cilt fazlalıklarının olması şikayeti olanlar
  • Göz çevresinin görünümünden memnun olmayan kişiler
  • Travma sonucu göz çevresinde meydana gelen bozuklukları olan kişiler

Göz kapağı estetiği için kliniğimize başvurarak uzman doktorlarımız ile görüşme sağlarlar.

Göz Kapağı Estetiği İçin Hastanın Değerlendirilmesi Nasıldır?

Göz kapağı estetiği yaptırmayı düşünen hastamız bize müracaat ettiklerinde göz kapakları ve göz çevresi detaylıca incelenir. Varsa yaşadığı sorunlar dinlenir ve sonrasında operasyon için değerlendirme yapılır.

Burada alt ve üst göz kapaklarında genel değerlendirme sonucunda yapılması gerekenler çıkarılır ve hastaya sunulur. Duruma göre sadece alt, sadece üst yada tüm göz çevresi birden ameliyat edilebilmektedir. Göz kapağı estetiği aynı zamanda alın germe ve diğer yüz estetikleri ile birlikte de uygulanabilmektedir.

Operasyon Süreci Nasıldır?

Süreç göz kapağı ve çevresi ile ilgili şikayeti olan kişilerin kliniğimize başvurması ile başlar. Hastalarımız uzman doktor tarafından muayene edilerek mevcut durumları tespit edilir. Hastanın şikayet ve beklentileri dinlenerek kişi için en uygun operasyon süreci belirlenir.

Göz kapağı estetiği hastanın durumuna ve doktorun değerlendirmesine göre genel yada lokal anestezi altında yaklaşık olarak 1-2 saat içerisinde gerçekleştirilmektedir. Üst göz kapağında cilt fazlalıkları ve yağ torbaları alınarak işlem tamamlanır. Alt göz kapağında da cilt fazlalığı olabileceği gibi cilt fazlalığı olmadan da yağ torbaları olabilir. Sadece yağ torbalarının alınacağı durumlarda göz içinden kesi yapılarak torbalanmalar giderilebilir. Bu durumda dışarıdan kesi olmuyor. Ama cilt fazlalığı da varsa kirpik seviyesinden girilerek bu işlemi de iz kalmadan yapabiliyoruz.

Göz Kapağı Estetiği - Lovest Estetik Kliniği

Göz Kapağı Estetiği Operasyon Sonrası

Göz kapağı estetiği sonrası genelde aşağıdaki durumlar gözlenmektedir.

• Göz kapağı estetiği sonrası genellikle hastalar aynı gün gündelik yaşantısına dönebilmektedir.
  • Ameliyattan sonra ilk gün ağrı kesicilerle geçecek şekilde ağrı olabilir.
  • Göz çevresinde ödem e morluklar gözlenebilir. Bu 1 hafta içerisinde kendi kendine geçecektir.
  • Üst kapakta kapak içerisinde kesi yeri olur ve rahatsız eden bir iz oluşmaz.
  • Alt kapakta sadece yağ torbaları alınacaksa göz içerisinden kesi açılır ve dışarıdan kesi açılmadığı için bir iz olmaz. Cilt fazları varsa kirpilerin hizasından kesi yapılır ve burada da rahatsız eden bir iz oluşmaz.

Göz kapağı estetiği kalıcıdır. Ama yaşlanma süreci devam ettiği için üst kapakta bir miktar sarma yeniden meydana gelebilmektedir. Buna rağmen alt göz kapağında tekrar etmeye gerek duyulmamaktadır.

Evet, operasyon lokal ve genel anestezi ile yapılmaktadır. Üst göz kapağı estetiğinde lokal  anestezi uygulanmaktadır. Alt göz kapağı estetiği genel anestezi ile yapılmaktadır. Her ikisine de estetik operasyon yapılacağında genel anestezi yapılmaktadır.

Ameliyat sonrasında ağrı kesici kullanıldığında geçecek şekilde hafif ağrılar görülebilir.

Hayır, göz kapağı estetiği sonrasında göz çevresinde bir belirgin iz kalmamaktadır.

Göz kapağı estetiği yılın her zamanı uygulanabilen bir operasyondur. Hastanın müsait olduğu ve kendini hazır hissettiği zaman yapılabilmektedir.

Evet, tek gözde yada her iki gözde olan göz kapağı düşüklüğünün ameliyatla giderilmesi mümkündür.

Evet, alt göz kapağı ve üst göz kapağı estetiği birlikte yapılabilmektedir.

Göz kapağındaki rahatsızlıkların ana neden yaşın ilerlemesi ile derinin bollaşmasıdır.  Ayrıca genetik sebepler ile birlikte yetersiz ve düzensiz beslenme ile göz kapağında rahatsızlıklara neden olabilmektedir.

Göz kapağı estetiği öncesi doktorunuza tüm rahatsızlık geçmişinizi anlatmanız, varsa kullandığınız ilaçları ve kronik rahatsızlıklarınızı iletmeniz gerekmektedir. Uzman doktorumuzun önerilerine uymalısınız. Operasyon öncesinde göz makyajı yapmamalısınız.

Alt ve üst göz kapağı estetiği ayrı ayrı yarım saat ile 1 saat arasında sürmektedir. Her ikisinin beraber yapıldığı ameliyatlar da yaklaşık 1-2 saat sürmektedir.

Ameliyat sonrası özellikle göz ve çevresinin hijyenine dikkat etmek gerekmektedir. Özellikle ilk hafta gözlerini sakınmaları, ovuşturmamaları yada bir baskıdan kaçınmaları gerekmektedir. Ayrıca gözlerin, 3 ay boyunca güneşten korumalıdır.

Hayır, operasyon sonrası bandaj uygulanmamaktadır. Gerekli görülmesi halinde ince bantlar uygulanabilir.

Ameliyat sonrası hafif şişlik ve morluk oluşması muhtemeldir. Kısa süreli uygulanan buz veya soğuk uygulaması ile bu rahatsızlıklarınızdan kurtulabilirsiniz.

Dikişlerin olduğu ameliyatlarda dikişleri 1 hafta sonra aldırabilirler. Tam tarih doktorlarımız tarafından size bildirilecektir.

Genellikle hasta, aynı gün taburcu edilmektedir.

Ameliyat sonrası ilk hafta dışarı çıkarken güneş gözlüğü kullanılmasını tavsiye ediyoruz.