Meme Büyütme Estetiği - Lovest Estetik

Meme Büyütme Ameliyatı

Meme büyütme operasyonu, kadınların en sık ilgi gösterdiği estetik ameliyatların başında yer alıyor. Bu operasyon ile meme boyutunu büyütmek isteyen kadınların istediği ideal ölçülerdeki memeye sahip olması cerrahi işlemlerle sağlanır.
Meme büyütme estetiği daha büyük ölçülere sahip olmak isteyenlerin yanı sıra memeler arasındaki orantısız büyüklük ya da hamilelik, yaşlanma, kilo alma verme gibi nedenlerle meme görünümünden memnun olmayan kadınlar için de uygulanmaktadır.

Ameliyat Öncesi 3 Boyutlu Similasyon  - Crisalix 3D Teknolojisi

Meme büyütme operasyonunu gerçekleştirmeden önce Crisalix ile 3D similasyon uygulanarak ameliyat sonrasında nasıl bir memeye sahip olacağınızı 3 boyutlu olarak görebilirsiniz.
    Bu teknoloji ile doğru büyüklüğe ve şekline karar verebilmeniz ve idealinizdeki memeye ulaşmanız daha da mümkün.

Meme Büyütme Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Meme büyütme ameliyatı süresi yapılacak işleme ve hastaya göre farklı sürelerde  olabilir.
    Ameliyat lokal anestezi altında uygulandığı için operasyon sırasında hiçbir ağrı ve acı hissetmezsiniz.
    Ameliyattan sonra hafif ağrılar hissedebilirsiniz, bunlar da kısa süre sonra kaybolacaktır.
    Meme çevresinde bir miktar şişlikler meydana gelip bunlar da bir hafta içinde kaybolur. Şişlikler tamamen gidince sahip olduğuuz yeni görünümün tam sonucu ortaya çıkar.
    Ameliyata bağlı muhtemel izler çıkabilir ve bunlar da ilk yılın sonunda kaybolur. Ameliyat sonunda dikiş için eriyen iplikler kullanılır ve bir hafta içinde eriyeceği için alınmasına gerek kalmaz.

Meme Büyütme Ameliyatı Komplikasyonları

Meme büyütme ameliyatı sonrasında ilk günlerde gerçekleşebilecek ve en sık rastlanan komplikasyon, kanamaya bağlı olarak meme üzerinde oluşan şişliklerdir. kan sulandırıcı ilaç ve bitkisel takviyeler alan hastalarda bunun görülme ihtimali daha yüksektir. Bunun önüne geçmek için ameliyat sonrası dren takılmaktadır.
    Daha nadir görülen bir komplikasyon ise yara iyileşmesinde gecikme olmasıdır. Bu da genelde olması gerekenden daha büyük bir protez kullanılması ve yanlış planlama yapılması nedeniyle bazen de kronik hastalıklar ve diyabete bağlı olabilir. Diğer nadir bir komplikasyon enfeksiyon oluşmasıdır. Günümüzdeki gelişmiş ameliyathane şartları enfeksiyon riskini oldukça düşürmektedir.
    Meme büyütme ameliyatında görülme ihtimali olan en önemli komplikasyon, kontaktür denilen durumdur. Kapsül sertleşmesi nedeniyle gerçekleşen bu komplikasyonun önüne geçmek için operasyon sürecinde hastanın vücuduna uygun boyutta silikon protez yerleştirilir.
    Karşılaşılabilecek diğer bir durum memeye alınan darbe travmalarda protezin yerinde değişiklikler ve kayma olması durumudur.
    Operasyondan sonra ortaya çıkabilecek komplikasyonlar içinde meme başında meydana gelebilecek aşırı hassiyet ya da his kaybı, hafif derecede morluk ile enfeksiyon kapma ihtimali riski olabilir. Bunlar da tedavi edilebilir ya da zamanla kendiliğinden geçen komplikasyonlardır.

Meme Boyutuna Nasıl Karar Verilmeli?

Hasta yeni meme boyutuna doktoru ile birlikte karar vermelidir. İlk olarak hasta meme boyutundaki beklentisini doktora belirtmelidir. Daha sonra operatör doktor hastanın vücut ölçülerini alarak hastanın vücuduna ve beklentisine uygun meme protezi taban çapı ve boyu belirler. Büyüklük beklentisinin ne olduğunun doktorla paylaşılması başarılı bir sonuç alınması için yüksek öneme sahiptir.

Meme Büyütmede Silikon Nereye Yerleştirilir?

Silikon meme protezi, meme dokusu altı (subglandüler), zar altı (subfasiyal), kas altı (submusküler) bölümlere yerleştirilebilir. Bu teknikler içinden hastanın anatomisine uygun olan seçilir.

Kas altı (submusküler) yöntem meme dokusu hiç yoksa ya da ço kaz ise kas altı tekniği tercih edilir. İleride doğal meme sarksa bile memenin dik durmasını sağlar.
    Meme dokusu altı(subglandüler) yöntemi meme dokusu yeterli olan hastalarda kas üstü ya da zar altı teknikleri tercih edilir. Kas altı tekniğine göre ameliyat sonrası dönem daha rahat geçer, iyileşme süresi çok daha kısadır. Ancak meme altından parmakla dokunulduğunda protezin kenarları hissedilebilir.
    Zar altı yöntemi (subfasyal) ise iki tekniğin avantajlarına yakın, dezavantajlarına uzak bir sonuç verecektir.

Meme Büyütme Ameliyatı Sonrası

Meme büyütme ameliyatı sonrası diğer ağır ameliyatlara göre rahat geçer. Hafif ağrı sızı olabilir bunlar da verilen ağrı kesicilerle yatıştırılır.
    Protez yerleştirilirken kas altı tekniği uygulandıysa ilk birkaç gün kol hareketlerinde kısıtlama gerçekleşebilir. Ameliyat sonrasında memeye sütyenle sargı yapılır.Genelde eriyen dikişler uygulanır alınmasına gerek yoktur, eğer erimeyen dikiş yapıldıysa varsa bir hafta 10 gün sonra alınabilir. Erken dönemde şişlik, meme başında hissizlik, hassasiyet, renk, değişimi olabilir ve bundan kısa sürede kendiliğinden ortadan kalkar.  Hasta 3-4 gün sonrasında işine ve sosyal yaşantısına dönebilir. Fakat ilk 2 ay koşma zıplama gibi fiziksel hareketlerden kaçınılması tavsiye edilir.

17 yaşın üzerinde olup, meme boyutundan memnun olmayan ya da memede hafif sarkma olan tüm kadınlar meme büyütme ameliyatı olabilir.

Hastanın vücuduna, kullanılan proteze ve uygulanan tekniğe göre 2-5 saat arası değişebilir.

Meme büyütme ameliyatında protez yerleştirilmesi için meme altından 4cm'lik kesi yapılır. Bu kesinin bırakacağı iz meme altında kalacaktır, operasyondan 1 yıl kadar sonra iyice belirsizleşir.

Meme büyütme ameliyatı meme başı ve süt bezkleri ile ilgili olmadığı için emzirmeyi etkilemez.

Evet operasyon genellikle lokal aneztesi altında yapılmaktadır.

Ameliyat tekniği beklentinizle birlikte, vücudunuzun ölçülerine, meme dokunuzun durumuna bağlı şekilde doktor tarafından belirlenmektedir.

Operasyonda kullanılan tekniğe göre aynı gün ya da 1 gün istirahat sonrası hastaneden taburcu olabilirisniz.

Fiziksel güç gerektirmeyen işlerde operasyondan sonraki 3. gün işe dönüş yapabilirsiniz.

Meme büyütme ameliyatından 3-4 gün sonra duş alabilirsiniz.

Ağır spor olmamak kaydıyla 1 ay sonra genel olarak egzersizlerinizi yapabilirsiniz.

Operasyondan 1 ay sonra koşu yapmaya başlayabilirsiniz.

Meme büyütme ameliyatı sonrası meydana gelen muhtemel şişlik ve ödemler meydana gelebilir. Bunlar kendiliğinden geçebilecek anestezi ve operasyon kaynaklı şişliklerdir.

Yapılan tekniğe ve kullanılan proteze göre fiyat değişiklik göstermektedir. Ayrıntılı fiyatlar için hemen form doldurabilir ya da whatsapp hattımızdan yazabilirsiniz.

Diren kullanmak şart olamamakla birlikte kullanılan tekniğe ve hastanın vücuduna göre doktorun ihtiyaç görmesi halinde diren takılabilir.