Jinekomasti Ameliyatı Fiyatları | Jinekomasti Nedir? - Lovest Clinic
Jinekomasti - Lovest Estetik Klinik

Jinekomasti - Erkekte Meme Büyümesi

Jinekomasti, hormon dengesizliği nedeniyle erkeklerde görülen meme büyümesi problemidir. Jinekomasti ameliyatında meme dokusu alınarak bu probleme kesin çözüm sağlanır.

Jinekomasti ciddi bir problem olmasa da kimi hastalarda ağrı yapabilir. Meme sorunu yaşayan erkekler genel olarak fiziksel görünüm açısından kendini rahatsız hissedebilir, denize ve havuza girerken büyüyen memelerinden utanabilir, kıyafet seçimi yaparken zorlanabilir.

Jinekomasti Aşamaları

Meme dokusunun büyüklüğüne göre jinekomasti farklı aşamalarda sınıflandırılır. Bu sınıflandırma doktor tarafından muayene ve gerekli tetkikler sonucu yapılır. Tedavi bu aşamaların durumuan göre yapılır.

1. Aşama: Meme başında şişlik şeklinde yer alan büyümedir.

2. Aşama: Meme başının dışına taşmış belirginleşmiş büyümedir. Bu aşamda ergenlik dönemine yeni girmiş kadın göğsüne yakın bir büyüklüğe ulaşmıştır.

3. Aşama : Kadın memesine yakın bir büyüklüğe ulaşmış ama sarkmamış bir büyüklüğe ulaşmış jinekomasti seviyesidir.

4. Aşama: Meme ciddi oranda büyümüş ve sarkmaya başlamıştır.

Jinekomasti Belirtileri

Jinekomastinin genel belirtisi erkek memesinin büyümesidir. Büyüme herkeste farklı boyutlarda olabilir, kimilerinde meme başında kimilerinde daha büyük boyutlarda olabilir. Meme büyümesi kimi durumlarda meme dokusundan değil yağlanmadan kaynaklanabilir.

Meme büyümesiyle birlikte meme başının iç kısmında sert doku oluşması da jinekomasti belirtilerindendir. Büyüyen meme dokusu çok küçük değilse elle kontrol edildiğinde sertlik şeklinde hissedilebilir. Her sertlik jinekomasti belirtisi olmayabilir. Apse ve meme kanseri de belirtisi olacağından memedeki sert doku için doktora başvurabilirsiniz.

Jinekomasti teşhisi doktorunuz tarafından muayene ve tetkikler sonucu konulmalıdır.

Jinekomasti Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Jinekomasti ameliyatı genel anestezi altında 30dk ile 2 saat arasında hastanın durumuna göre değişen sürede gerçekleşir. Öncelikle meme dokusunun çevresindeki birikmiş yağ dokusu liposuction ile alınır. Meme büyümesinin durumuna göre ihtiyaç görülürse meme başı çevresinden yapılan ufak bir kesi ile meme dokusu da çıkartılır.
    Jinekomastisi ilerlemiş ve meme sarkması yaşayan hastalardan meme dokusu çıkarıldıktan sonra derinin de toparlanması gerekebilir.

Jinekomasti Ameliyatı Sonrası Süreç

Jinekomasti operasyonu hafif sayılabilecek ameliyatlardandır. Hasta aynı gün taburcu olup sonraki gün sosyal hayatına devam edebilir.

Operasyondan sonra hastaya korse giydirilir, bu korse bölgenin daha hızlı ve istenen şekilde iyileşmesini sağlar. Korse kıyafetlerin altında belli olmaz, rahatsız edici bir görüntü vermez. Normalden daha iyi bir duruş sağlar. Yaklaşık 3-4 hafta civarı korse kullanması tavsiye edilir.

Operasyon sonrası ağrı sızı pek olmaz, olursa da ağrı kesicilerle kolayca geçiştirilebilir.

Jinekomasti Ameliyatı Sonrası İz Kalır mı?

Jinekomastide meme dokusu büyümesi çok büyük boyutlara ulaşmadıysa ameliyat sonrası uyguladığımız teknikler sayesinde belirgin kesi izler kalmaz.
    Hastaların en büyük korkusu jinekomasti ameliyatından sonra iz kalmasıdır. Büyümüş memelerin verdiği rahatsızlığı daha sonra ameliyat izleri nedeniyle yaşamak istemezler.
    Meme dokusu için yapılan hafif kesinin izi meme başı çevresindeki halkanın renk değişiminin olduğu yerde olacağından iyileşme sağlandıktan sonra buradaki izler belirsizleşir.
    Kesisiz yapılması durumunda liposuction ile giriş yapılan yerler oldukça minik çizgi şeklinde olan izler zamanla belirsizleşir.
    Meme dokusu ileri derecede fazlalaşmış ve sarkma meydana gelmiş hastalarda fazla derinin alınması gerekeceğinden bir miktar iz kalacaktır. Fakat bu iz kılların arasında dikkat çekmez. Birçok erkek için iri sarkmış memelerin oluşturduğu rahatsızlık yerine ince ameliyat izi kalma riskini de tercih etmektedir.

İz kalması durumu yeni tekniklerin kullanıması ile birebir ilişkilidir. Lovest Clinic modern operasyon tekniklerini kullanmakta ve hastalarda iz kalmamasına azami ölçüde dikkat etmektedir.

Jinekomasti Nedenleri

Jinekomasti genel olarak testesteron ve östrojen hormnalarının düzeylerinin dengesizliklerinden kaynaklanır. Testesteron hormunun düşmesi ya da onu bloke eden östrojen hormonu seviyesinin yükselmesi jinekomastinin sebepleri arasında olabilir.

Testesteron ve östrojen hormonları erkek ve kadınlarda cinsiyet özelliklerini kontrol eder. Kas ve kemik gelişimi , vücuttaki tüylerin uzaması gibi erkek ve kadın vücutlarındaki farklılıklar bu hormonların iki cinsiyet arasındaki farklı seviyelerde olmasından kaynaklanır.

Testesteron ve östrojen dengesi farklı nedenlerde bozulabilir. Bunlar arasında doğal hormon değişimleri olabildiği gibi ilaç kullanımı, uyuşturucu ve alkol kullanımı, diğer sağlık problemlerinin tedavisi, bitkisel takviye gıdaları gibi sebepler olabilir.

Östrojen her ne kadar kadınlık hormonu olarak tanımlansa da erkeklerin vücudu da bu hormonu az miktarda üretir. Normalin üzerindeki östrojen üretimi ya da azalan testesteron seviyesi jinekomastiye sebebiyet verebilir.

Anne karnındaki erkek bebekler de anne vücudundaki östrojenin bebeğe geçişiyle belirgin memelerle doğabilir. Doğumdan birkaç hafta içinde bu kendiliğinde düzelir.

Ergenlik dönemine geçen erkeklerde de hormon fonksiyonlarının yoğun çalışması hormon dengesizlikleri oluşturabilir ve jinekomastiye sebep olabilir. Bu dönemde karşılaşılan jinekomasti rahatsızlıklarının çoğunluğu herhnagi bir tedavi gerekmeden kendi kendine düzelir. Bu yüzden jinekomasti ameliyatı olmadan önce ergenlik döneminin atlatılması önemlidir.

Yetişkin erkeklerde de yaşlandıkça jinekomasti rahatsızlığı görülebiliir. Araçtırmalara göre 50-69 yaş aralığındaki 4 erkekten birinde jinekomasti rahatsızlığına rastlanır.

Kullanılan ilaçların bazıları da jinekomastiye sebep olabilir. Özelikle büyümüş prostat tedavisi ve prostat kanseri tedavisinde kullanılan ilaçlar jinekomastiye neden olabilir.

Sporcular tarafından kas kütlesini artırmak için kullanılan steroid ve androjenler de meme kütlesinde artışında neden olabilir.

Antideprasan ilaçlar ve kalp ilaçların da jinekomastiye sebep olabildiği bilinmektedir.

Dikkat eksikliği ve hiperaktivite gibi rahatsızlıkların tedavisinde kullanılan ilaçlar jinekomastiyi tetikleyebilir.

Uyuşturucu ve alkol kullanımı jinekomasti oluşumu yapabilir.

Diğer yaşanan sağlık sorunları da vücudun hormon dengesini bozarak jinekomasti nedeni olabilir.

Klinefelter sendromu, hipofiz yetmezliği gibi sağlık sorunları da vücudun normal hormon dengesini etkileyerek jinekomastiye neden olabilir.

Aşırı kilolu erkeklerde de jinekomasti görülme sıklığı daha fazladır.
    Aynı şekilde açlık problemi ve yetersiz beslenme sonucu da testesteron miktarı azaldığından, tekrar beslenmeye geçilmesi sonucunda jinekomasti başlayabilir.

Diyaliz tedavisi olan erkeklerde de jinekomastiye ortalamadan fazla oranda rastlanmaktadır.

Bütün cerrahi operasyonlarda olduğu gibi jinekomastinin de bir takım yan etkileri olabilir. Ameliyat sonrası bölgede şişlik ve morarma görülmesi normal olup bir süre sonra kendiliğinden geçecektir.

Jinekomasti ameliyatından sonra oluşabilen hafif ağrıların doktorun verdiği ağrı kesicilerle geçmesi mümkündür.

Hastanın durumuna göre bir haftadan bir aya kadar korse takması gerekebilir.

Jinekomasti Meme başından açılan kesi ile bölgede bulunan fazla yağ dokusunun çıkarılması ile gerçekleştirilir.

Jinekomasti sonrası ufak bir iz olabilir ancak bu iz zamanla kendiliğinden yok olacatır. Dolayısıyla hastanın endişelenmesine veya herhangi bir ürün kullanmasına gerek yoktur.

Zayıflama ve egzersiz gibi yöntemlerle giderilmesi mümkün olmayan jinekomasti ancak cerrahi operasyon uygulaması ile giderilebilir.

Hayır, Jinekomasti ameliyatı sinir ve damarlara zarar vermez.

Evet, kişi isterse tekrar ameliyat olabilir ancak buna cerrahla birlikte karar vermesi önerilir.

Evet, gerektiğinde tek bir meme için jinekomasti uygulaması mümkündür.

Hayır, gerekmez. Hasta aynı gün içerisinde birkaç saat sonra taburcu edilir.

Jinekomasti sonrasında operasyonun gerçekleştiği bölgenin enfeksiyon kapma riskine karşı hastaya özellikle ilk iki gün duş almaması tavsiye edilir.

Hasta yorucu bir işte çalışmıyorsa aynı gün dahi işe gidebilir ancak yine de ilk gün istirahat etmesi tavsiye edilmektedir.

Evet, jinekomasti aynı zamanda meme ucu küçülmesini de sağlar.

Kilo alıp verilmesi jinekomasti sonuçlarını değiştirmez, ancak fazla kilo alımı sonucunda bölgede yağlanma gerçekleşebilir.